Debat

Tænk nyt, Dragør

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Tænk nyt, Dragør

De unge i Dragør har i lang tid manglet et sted at være i weekenderne. Når mørket falder på, er der ikke mange muligheder for at mødes og have det sjovt – uden at skulle tage ind til byen. Det skaber både uro og frustration blandt de unge og bekymring hos forældrene.

Derfor vil Radikale Venstre foreslå at åbne Krudthuset (fritidsklubben) fredag og lørdag aften som ungdomsdiskotek. Det kan give de unge et trygt og sjovt sted at mødes – med musik, dans og fællesskab.

Radikale Venstres forslag om at udskifte pædagogerne med bartendere og en dj er både nytænkende og realistisk. Et diskotek uden alkohol – med voksne til stede, der kan sikre tryghed og respekt.

I stedet for at skubbe de unge væk fra Dragør burde vi invitere dem ind. Et sted som Krudthuset kunne blive et samlingspunkt for unge, hvor ansvar og fællesskab går hånd i hånd.

I 1980’erne havde vi Diskotek Fregatten i Dragør, hvor de unge kunne mødes, danse, grine og føle sig som en del af fællesskabet. Det var trygt, sjovt og en vigtig del af min ungdom.

Det handler ikke om at genopfinde 80’ernes diskoteker, men om at give de unge et alternativ til, hvad København kan tilbyde. Et sted, hvor de kan mødes, udfolde sig og mærke, at Dragør er deres by.

Lad os vise dem, at Dragør er deres by.

Thomas arnbo

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER