Jeg oplevede, at mine mærkesager var de vigtigste temaer i valgkampen. Derfor ser jeg min opstilling for Liste G som en succes. Jeg takker jer, der stemte på mig – og dem, der anerkendte min berettigelse som kandidat til kommunalbestyrelsen. Især tak til mit valgforbund, der denne gang gjorde det væsentligt mere meningsfyldt og sjovt for mig som uafhængig kandidat at stille op for tredje gang.
Jeg er her endnu. Jeg står fortsat stærkt, og jeg vil også i fremtiden være borgernes vagthund. Specielt vil jeg holde øje med, at vores borgmester og kommunalbestyrelse indfrier deres valgløfter ved hurtigt at sikre, at vores plejehjemsbeboere på Enggården får en værdig og respektfuld omsorg og pleje.
Det er også mit håb, at den nye kommunalbestyrelse vil være positivt indstillet på at indføre en parkeringsordning i kommunen, som vil sikre lettere adgang til p-pladser for os, der bor her, og for vores erhvervsdrivende. En parkeringsordning vil desuden skabe langt større trafiksikkerhed for vores bløde trafikanter og generere en betydelig indtægt til kommunekassen.
Endelig er jeg helt sikker på, at Københavns Lufthavn, Movia og andre store interessenter i lufthavnen og langs kystvejen – af mange årsager – vil se velvilligt på en Grøn & Gratis-busforbindelse mellem lufthavnen og Dragør Stationsplads. Derfor håber jeg, at den nye kommunalbestyrelse snarest vil igangsætte dette unikke og bæredygtige projekt.
Jeg tilbyder gerne min arbejdskraft og mit netværk til at drive et bredt samarbejde om en Grøn & Gratis-busforbindelse, hvis den nye kommunalbestyrelse ønsker det. Det vil gavne den grønne omstilling generelt og løfte den kollektive transport væsentligt i lufthavnen og på hele Sydamager. Desuden vil en væsentligt bedre busforbindelse til metroen, tog og andre busforbindelser lette presset på vores infrastruktur for alle i kommunen.
Endelig vil jeg sige en stor tak til Dragør Nyt for jeres helt ekstraordinære indsats og dækning af kommunalvalget. Jeres arbejde har en uvurderlig betydning for alle os, der bor og har virksomhed i Dragør Kommune. Jeg har nu meldt mig som en af Dragør Nyts venner og vil anbefale, at så mange som muligt gør det samme, for at vi også i fremtiden bevarer en fantastisk ugeavis som Dragør Nyt.
