Debat

Tid til at vise vores havn den kærlighed, den fortjener

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Tid til at vise vores havn den kærlighed, den fortjener

Dragørs gamle by er byens hjerte. I tæt og uadskillelig tilknytning hertil ligger havnen, som er selve livsnerven og vores fælles, unikke samlingspunkt.

For mange af os er den forbundet med utallige gode minder. Derfor er det også smerteligt at se, hvordan vores havn lider under et stort efterslæb af vedligehold, som er blevet mere og mere tydeligt med årene.

Den tid med stilstand skal være forbi nu.

Siden 2022 er der blevet arbejdet målrettet på at bringe kommunens økonomi på fode igen.

Det betyder, at vi endelig har friheden til at investere i det, der betyder allermest for vores fællesskab. Og selvom vi ved, at den endelige plan for kystsikringen ikke er på plads, ønsker vi ikke at vente længere.

Derfor er vi utroligt glade for, at vi i Det Konservative Folkeparti – sammen med Venstre og Socialdemokratiet – nu kan sætte handling bag ordene. Den brede enighed, der viste sig, da vores fælles forslag blev vedtaget i Klima-, By- og Erhvervsudvalget i august, giver os et stærkt og solidt fundament for det videre arbejde.

For det første skylder vi hinanden et ærligt og fyldestgørende overblik over havnens tilstand. Hvad er det reelle efterslæb, og hvad vil det koste at give havnen den kærlige hånd, den så akut trænger til?

For det andet skal vi løfte blikket og se fremad. Her er det afgørende, at vi tør være visionære og tænke på den arv, vi efterlader til vores børn og børnebørn. Vi skal have skabt en samlet udviklingsplan for havnen, som naturligvis skal spille tæt sammen med den kommende kystsikring.

Det er helt afgørende for os i Det Konservative Folkeparti, at dette bliver en åben og inddragende proces.

Havnens fremtid skal skabes af dem, der elsker og bruger den: sejlerne, de erhvervsdrivende, foreningerne og alle byens borgere. Jeres hjerteblod og gode idéer er afgørende for, at vi lykkes.

Tiden er inde til at tage ansvar. Lad os i fællesskab puste nyt liv i byens hjerte og sikre, at Dragør Havn også i fremtiden vil være vores stolthed og glæde.

Med venlig hilsen
Martin Wood Pedersen, Kenneth Gøtterup, Mia Tang, Jan Madsen, Theis Guldbech og Trine Søe
Medlemmer af kommunalbestyrelsen 
Det Konservative Folkeparti i Dragør

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER