Debat

Vi har mistet en kæmpe lokal ildsjæl

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Vi har mistet en kæmpe lokal ildsjæl

Det var med stor sorg, at vi modtog nyheden om, at Radikale Venstres Else Lykke Madsen er gået bort. Else har i mere end 20 år været engageret i kommunalpolitik i Dragør. Hun var flere gange spidskandidat. For os i Socialdemokratiet har Else altid været en god, ordentlig og saglig kollega.

Man kunne ikke andet end at holde af Else. Hun var engageret, empatisk og fyldt med energi. Hun var involveret i tusind ting og havde en helt særlig kærlighed til Store Magleby samt et stort hjerte for dem, der har det svært i livet. Hun var et foreningsmenneske med stort F.

Else kunne være firkantet og stædig og havde sine meningers mod, men hun var aldrig personlig og så aldrig verden sort-hvid. Tværtimod. Hvis man var forberedt og havde sine argumenter i orden, kunne hun rykkes, for det var der respekt for. Og sådan var hun selv. Forberedt til fingerspidserne – knivskarp.

Jeg havde den store fornøjelse at stå ved siden af Else ved en del debatter i valgkampen. Ud over kram og masser af grin var det imponerende at høre og opleve, hvor forberedt og klar hun var til debatterne – altid med dugfriske nøgletal.

Else kæmpede utrætteligt og lige til det sidste for Radikale Venstre. Hun var radikal i gammeltestamentlig forstand og en af dem, der stadig huskede, at partiet er grundlagt af husmænd.

Det blev desværre aldrig til en plads i kommunalbestyrelsen. Alligevel lykkedes det Else at placere Radikale Venstre et sted, hvor partiet spillede en rolle. Det skyldtes ikke mindst Elses kærlige, ærlige og meget vidende personlighed.

Else efterlader et stort tomrum i Dragør. Vores tanker går til Elses familie.

Æret være Else Lykke Madsens minde. På vegne af Socialdemokratiet i Dragør.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER