Debat

Vi kan belønne erfaringen – også på lønsedler i Dragør

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Vi kan belønne erfaringen – også på lønsedler i Dragør

Vi er nok mange, der tog den lidt med ro i januar. December er dyr, og selvom hverdagen er vendt tilbage, kan økonomien stadigvæk føles stram. Derfor var det nok kærkomment for mange, at januarlønsedlen ser noget bedre ud end måneden før. Især seniorer har fået velfortjente skattelettelser i år.

Med finansloven for i år var Det Konservative Folkeparti med til at sikre et markant forbedret beskæftigelsesfradrag til seniorer. Vi var det eneste parti uden for regeringen, der var med i finansloven, og det kan man se på resultaterne.

Det ses blandt andet på seniorfradraget, som konkret betyder, at borgere over 63 år, som bliver på arbejdsmarkedet, får flere penge mellem hænderne. Det gælder år for år og helt frem til pensionen.

I Dragør er der omtrent 4.100 indbyggere over 63 år. De personer, som er i arbejde, vil nu få glæde af det nye fradrag.

Seniorer kommer med en uvurderlig erfaring, stabilitet og faglighed, som vi skal holde fast i og belønne. Alder er en fordel på alle arbejdspladser, både inden for håndværk, undervisning, sundhed, kontorarbejde og alt derimellem.

Samtidig skaber det stor værdi, når danskerne vælger arbejdsmarkedet til, især i en tid med høj beskæftigelse og mangel på arbejdskraft.

Det er kun rimeligt, at samfundet kvitterer for det. Med det forhøjede seniorfradrag kan arbejdende seniorer få op til knap 8.000 kroner i skattelettelse, og det beløb stiger yderligere i de kommende år. Med finansloven sikrede vi samtidig, at fradraget nu gælder i fem år frem for to.

For mig som konservativ handler det om ansvarlighed – både over for den enkelte, som har bidraget hele livet, og over for fællesskabet, der har brug for erfarne hænder lidt endnu. Når det bedre kan betale sig at blive i arbejde, styrker det også arbejdsudbuddet – uden tvang og løftede pegefingre.

De pæne lønsedler fra januar er et resultat af borgerlige stemmer, der arbejder – også her i Dragør. Det, mener jeg, er fuldt fortjent.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER