Debat

Vi passer på Enggården!

a
Indlæg af admin
| | 0 min læsetid
Vi passer på Enggården!

I sidste uge kom den konservative borgmesterkandidat med en noget urovækkende og overraskende udmelding:

»Hvis der ikke inden for meget få måneder kan ses en tydelig fremgang i kvaliteten af indsatserne, herunder også forvaltningens faglige ledelse, er det min hensigt, at vi politisk må vurdere, om vi reelt er i stand til at løfte den faglige kvalitet til det niveau, vi alle ønsker.«

K for kaos?

Lad mig slå det helt fast: Der findes ikke en politiker på rådhuset, der ikke er bekymret, og som ikke gerne så, at anbefalingerne i Mussmann-rapporten hurtigt blev imødekommet. Men i hvilken verden kan man tro, at man ved at true med udlicitering af Enggården pludselig skaber en masse fremdrift og resultater? Det sker jo ikke – tværtimod.

Den konservative udmelding indeholder ikke en konkret slutdato eller særligt målbare parametre – kun, at vi skal blive bedre. Så hvornår er man blevet bedre i den konservatives optik, og hvornår ophører den konservative tålmodighed? Ja, det melder historien ikke noget om.

En sådan både kontant, men samtidig vag, udmelding kan ikke skabe andet end uro og usikkerhed blandt ledere og medarbejdere – hvilket den allerede har. Og det er grundlæggende bare ikke ordentligt og ansvarligt at kaste en hel organisation, som i forvejen er presset, offentligt under bussen. Det må aldrig blive måden, vi agerer på som politisk ledelse.

S for samarbejde og stabilitet

Selvfølgelig skal vi stille krav om resultater og fremdrift. For vi skal have gode og trygge rammer for vores medborgere på Enggården og god trivsel for medarbejdere og ledere. Det her er bare ikke måden at gøre det på.

I stedet for at komme med ideologiske udmeldinger burde man have samlet sit politiske flertal og forvaltning om en forventningsafstemning og en drøftelse af, hvordan man kan komme i mål med udviklingsplanen hurtigere end aftalt i udvalget.

Socialdemokratiet er garanten for, at vi kommer i mål med udviklingsplanen. Vi ønsker at skabe de bedste rammer for både beboere, medarbejdere og pårørende. Vi passer på Enggården.

Det er ansvarlig politik.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER