Socialdemokratiet har i den forgangne valgperiode søgt at sætte fokus på mere trafiksikkerhed. Det er der kommet flere resultater ud af, blandt andet cykelbaner på Vestgrønningen, fokus på ridestier, en ny trafiksikkerhedsrapport, en cykelpulje, og senest er der afsat penge til et nyt lysanlæg ved overgangen mellem Krudttårnsvej/Mågevænget.
Stærke resultater, der gør en forskel i hverdagen.
Strategi og pulje
Cykelpuljen er nu tom, og vi har en spritny trafiksikkerhedsrapport, der anviser rigtig mange indsatspunkter. I den årlige pulje til trafikdæmpende foranstaltninger er der på ingen måde afsat nok penge til at imødekomme de nødvendige behov inden for en overskuelig fremtid.
Socialdemokratiet foreslår derfor, at vi får lavet en prioriteret indsatsplan, og at vi afsætter midler til at komme hurtigere i mål.
Samtidig kunne man med fordel medtænke handicapvenlige initiativer, så vi, samtidig med at vi får skabt mere trafiksikkerhed, også skruer op for tilgængeligheden i vores kommune.
Derudover vil vi gerne helt konkret forlænge cykelbanerne samt etablere bump mellem Rønne Allé og Drogdensvej.
Hastighed – lad os sætte farten ned sammen
Der er et stort ønske fra flere borgere på Vængerne om at få en fartbegrænsning (40 kilometer i timen-zone). Det vil vi gerne lytte til.
Den nye kommunalbestyrelse må derfor invitere grundejerforeningerne og borgergruppen til et møde hurtigst muligt i det nye år, så vi sammen kan lytte til de ønsker, der måtte være, og så vi efterfølgende kan få lagt en plan for en mere sikker færdsel i kvarteret.