Dragør-drenge får atter plads på de danske golflandshold

K
Af Karen Dich
| | 0 min læsetid
Dragør-drenge får atter plads på de danske golflandshold
Det er her på Dragør Golfklub, at de to spillere slog deres barneslag. Arkivfoto

Når EM i golf for hold løber af stablen den 8.–12. juli, bliver det med to Dragør-spilere på holdet.

Oscar Holm Bredkjær og Mikkel Tingsted Blum er nemlig – igen – udtaget til landsholdet, førstnævnte til herrelandsholdet og sidstnævnte til drengeholdet.

Det er henholdsvis anden og tredje gang, at de to køllesvingere er med til at konkurrere for Danmark.

Oscar Holm Bredkjær har haft fuld fart på karrieren i flere år, og i 2023 vandt han prisen for Årets Sportspræstation ved Amager Sportspriser. Samme år blev han første gang udtaget til landsholdet.

»Det var min morfar, som introducerede mig til golf ved at tage mig ud på rangen på Hvide Klit, for at vi kunne slå nogle bolde. Da jeg startede i Dragør, blev jeg bidt af det,« fortalte han dengang til AmagerLiv.

Mikkel Tingsted Blum fik debut på landsholdet i 2024, hvor han deltog sammen med sin to år ældre bror Emil.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER