Mette fra Dragør vandt EM-bronze og dansk mesterskab i padel

F
Af Freja Bundvad
| | 0 min læsetid
Mette fra Dragør vandt EM-bronze og dansk mesterskab i padel
Mette Schjoldager Truedsson (tv) fik bronzemedaljer ved EM i paddel. Her på billedet er de dog blevet monteret som emojis i sejrsrusen. Privatfoto

Den lokale padelspiller Mette Schjoldager Truedsson fra Dragør har haft en forrygende efterårssæson med markante resultater på både internationalt og nationalt niveau.

I uge 41 deltog hun ved Europamesterskaberne i padel for veteraner, som fandt sted i Valencia, Spanien. Her var hun én af 26 spillere udtaget til det danske veteranlandshold i +45-kategorien, hvor spillerne konkurrerer opdelt i aldersgrupper fra +35 og op til +55.

»Det er altid en kæmpe ære at blive udtaget og stille op for sit land. Det var min tredje udtagelse, og jeg er stolt over stadigvæk at kunne være med som 48-årig i +45-kategorien,« fortæller Mette Schjoldager Truedsson.

Ridder på bølgen

Ved EM-turneringen deltog hun både i holdturneringen og i de individuelle kampe. Det danske hold opnåede en flot samlet niendeplads, og Mette fremhæver den særlige holdånd som noget helt unikt:

»Der er noget helt specielt ved at spille de holdkampe, hvor alle bakker op og hepper på hinanden.«

I den individuelle turnering spillede hun sammen med en medspiller fra Jylland. Parret havde ikke spillet sammen før, men alligevel lykkedes det dem at vinde de første tre kampe. I semifinalen tabte de til et stærkt svensk par, men i bronzekampen besejrede de et italiensk par og sikrede sig dermed en plads på podiet.

»Det var helt fantastisk og virkelig en kæmpeoplevelse. Jeg har reddet på bølgen lige siden,« siger Mette Schjoldager Truedsson.

Som om det ikke var nok, rundede hun en begivenhedsrig periode af med at vinde sit første danske mesterskab i padel – også i +45-kategorien – blot få dage efter hjemkomsten fra EM.

IMG_4056.jpg
Også til DM leverede Mette Schjoldager Truedsson (th) et flot resultat. Privatfoto

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER