Ømme fødder på fortet

T
Af Thomas Mose
| | 0 min læsetid
Ømme fødder på fortet
Foto: TorbenStender
Dragør Fort 21km-2.jpg
Glade deltagere fejrer, at de har gennemført den 21,1 km lange gåtur. Foto: TorbenStender

»Sammen går vi Amager rundt – og det gør måske lidt ondt. Men når runden den er gået, kan vi alle sammen råbe: Godt gået!« sådan lyder mottoet for gåfællesskabet »Amager rundt«. Og der var med garanti masser af ømme ben og fødder på deltagerne.

Der var tre ruter at vælge imellem til gåudfordringen, der startede ved Field’s lørdag morgen. Den »korte« på 21,1 km havde mål på Dragør Fort, medens maratondistancen på 42,2 km tog deltagerne hele vejen rundt om Amager og således sluttede tilbage ved Field’s. Og endelig var der ultradistancen på 55 km for dem, som virkelig ville udfordre sig selv.

De gåglade kan allerede søndag den 3. maj komme afsted igen, når der er store vandredag på Amarminoen. Det er Naturpark Amager, der arrangerer turen, og man kan finde flere informationer på deres hjemmeside.

Dragør Fort 21km-7.jpg
Deltagerne i gåudfordringen strømmer ind på Dragør Fort. Foto: TorbenStender
Dragør Fort 21km-11.jpg
Foto: TorbenStender
Dragør Fort 21km-5.jpg
Foto: TorbenStender

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER