Heppekor, ekstatisk publikum, toptunede køretøjer, drama, styrt og vognnedbrud.
Der manglede ikke action og stemning, da de største børn fra Dragørs fire sfo’er torsdag eftermiddag mødtes til det, der så småt er blevet en tradition – en dyst på sæbekassebiler sfo’erne imellem.
Forventningerne var høje, for kunne tredjeklasserne fra Tulipanen fra Store Magleby Skole genvinde den hæder, de sikrede sig sidste år, eller måtte de lade pokalen – et klenodie udført i det pureste Lego dækket med guldspray – vandre videre til næstenkollegaerne fra Kirkevej, Strandengen fra Dragør Skole eller Dalen fra Nordstrandskolen?
Det blev afgjort gennem flere ræs, hvor der blev heppet igennem, og hvor ærgrelse, spænding og jubel skiftedes til at tage plads i deltagernes og tilskuernes ansigter.
Helt vildt gik det for sig, da der til sidst var offroadløb på en bane, der bød på både hårnålesving og bumlende græs – og et publikum, der for alvor slap sig løs og løb hujende efter deres favorithold.
Og vinderne? Det blev såmænd Tulipanen, der stillede med et rent pigehold. Holdet vandt både for hurtigste vogn og det samlede løb og kunne igen hjemføre pokalen til Store Magleby Skole.
Offroadløbet blev vundet af Dalen, mens Strandengen kunne tage prisen for det bedste bildesign.








