Sidste hjemmekamp gav flot sejr

K
Af Kim Damkær
| | 0 min læsetid
Sidste hjemmekamp gav flot sejr
Der var mange tilskuere på lægterne til søndagens hjemmekamp. Her er det dog et arkivfoto fra tidligere på året. Foto: Jens Munch

På en smuk novemberlørdag kom Viktoria forbi Dragør Boldklub til efterårets sidste hjemmekamp.

Denne dag var der endnu en gang et større arrangement i klubben. Dragør Boldklub afholdt nemlig »Movember Matchday« med masser af aktiviteter, der tiltrak et for årstiden rekordstort antal tilskuere.

Det er fantastisk at se den store opbakning, som holdet har fået på hjemmebane i år. Det har stor betydning for det unge Dragør-hold.

Ydermere har klubben markeret sig med flere gode events i løbet af efteråret, og sloganet »lilleklubstorthjerte« har fået stor opmærksomhed.

Tilbage til kampen. Den startede, som det ofte gør, når Dragør spiller hjemme.

Viktoria stillede sig langt tilbage og overlod spillet til hjemmeholdet. Det var op til Dragør at skabe kampen.

Kontrol fra start

Dragør startede med en sikker, men lidt langsom boldomgang, og der blev ikke skabt de store chancer.

Det blev der lavet om på efter 20 minutter, hvor Dragørs hurtige angriber og topscorer, Kasper Walker, blev sendt i dybden.

Walker spillede en flad aflevering til klubbens nye stjerneskud, Mathias Lindhart Olesen, og på kanten af feltet svigtede »Matti« ikke. 1–0 til Dragør – fuldt fortjent efter kampens start.

I resten af halvlegen stod der Dragør på det meste. I det 39. minut var hjemmeholdet tæt på et meget smukt mål, da Tobias Damkær afsluttede første gang på en aflevering fra Tobias Oppermann.

Dragør skabte flere gode muligheder – først efter en flot dribletur fra Leonardo Han og dernæst en stor chance til Tobias Hjorth. Men bolden ville ikke ind.

I det 42. minut fik Tobias Damkær et dumt gult kort. Dragør måtte derfor spille i undertal de næste ti minutter.

Der skete ikke mere før pausen, og Dragør førte fortjent 1–0 ved efter første halvleg.

Hyldest i pausen

I pausen blev Dragørs andethold hyldet for en flot oprykning til Serie 3, som kom i hus i sidste weekend.

Fra anden halvlegs start skiftede hjemmeholdet ud. Ind kom Mads Lund, en af Dragørs bedste i år. Han afløste Gustav Dybdal, der leverede sin bedste halvleg for Dragør før pausen.

Viktoria startede bedst efter sidebyttet og satte Dragør under pres. Efter 49 minutter måtte anfører Mads Glæsner levere en stor redning for at holde føringen.

Efter 51 minutter skiftede Dragør igen. Ud gik målscorer Mathias Lindhart Olesen og Kasper Walker; ind kom Pelle Søgaard og Oliver Joost.

Efter 57 minutter afsluttede Pelle Søgaard flot udefra og ramte stolpen. Bolden sprang ud i feltet, hvor Leonardo Han var først over den.

En Viktoria-spiller faldt og ramte tydeligt bolden med hånden, men dommeren fløjtede ikke straffespark.

Perle af Lund

Dragør spiste sig ind i kampen igen, og når hjemmeholdet spiller hurtigt, kan ingen i Serie 1 følge med.

Efter 63 minutter kom målet, der måske er sæsonens bedste på Dragør Stadion.

Tobias Oppermann, som bare bliver bedre og bedre, slog et hårdt indlæg. Mads Lund var løbet ind i boksen, og han flugtede bolden flot i det ene målhjørne. En sand perle.

Derefter stod der Dragør på alt, og angrebene bølgede mod Viktorias mål.

I det 67. minut skiftede hjemmeholdet igen. Kasper Walker kom ind for Leonardo Han.

I det 78. minut sendte Mads Lund en stikning til Kasper Walker, og topscoreren svigtede ikke. 3–0 til Dragør, og så var den kamp reelt afgjort.

Trøstemål til gæsterne

Desværre fik Viktoria pyntet på resultatet efter et indlæg, der blev headet ind til 3–1. Det ændrede ikke på helhedsindtrykket, men Mads Glæsner blev snydt for sit clean sheet.

Dragør spillede en flot og kontrolleret kamp, som de stort set styrede fra start til slut.

Nu venter et topopgør mod CBS Sport på søndag den 9. november klokken 10.00 på kunstbanen på Frederiksberg, inden holdet går på vinterferie efter en stærk efterårssæson.

Foråret starter den lørdag den 28. marts 2026 med en udekamp mod KFUMs Boldklub klokken 12.00.

Før topkampen ligger Dragør fortsat lunt på førstepladsen i rækken. CBS Sport smed to point ved at spille uafgjort 2–2 ude mod Bispebjerg Bk og ligger nu a point med Føroyar, som besejrede Jægersborg med 4–2. De tre tophold har skilt sig afgørende ud – ned til Bispebjerg på 4. pladsen har Dragør nu hele ni point.

I rundens øvrige kampe tog Nørrebro FF endnu et skridt væk fra bunden ved ude at slå B1960 med 2–1, medens Hellas ligeledes ude vandt med 4–1 over Østerbro FF. HB besejrede hjemme KFB med 3–0.

Fra træner, stab og spillere skal lyde en varm tak til alle Dragør-fans for at stille op og støtte holdet flot gennem efteråret.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER