Spidskandidatdebat – Dragør Direkte

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid

Rasmus Mark Pedersen, redaktionschef på Dragør Nyt og moderator ved valgdebatten spørger:

Hvordan er det gået de sidste fire år?

»Det her valg handler  om, om vi skal fortsætte som nu. Eller om vi skal gøre det anderledes. Vi ved, mistrivslen er steget blandt vores skolebørn. Og vi ved, der er nogle områder på ældreområdet, der kunne trænge til noget. Vi er tvunget til at gøre noget anderledes. Som minimum kan vi bruge de penge, vi har inden for servicerammen,« siger Leif Nielsen, spidskandidat for SF.

»Der er sket meget, meget lidt. Vi er landets mindste landfaste kommune. Det er dyrt at være lille. Og det betyder, vi har meget smalle, utilstrækkelige kompetencer. Det giver os problemer med driften og udviklingen.« siger flemming Blønd, spidskandidat for Sydamagerlisten.

»Der er rigtig mange ting, der er gået godt. Og nogle områder, hvor vi skal gøre det bedre. Vi skal have sat gang i boligudvikling. Vi skal have gang i den grønne omstilling. Der er en krise på Enggården, og den skal vi forsøge at løse allerede den 19. november,« siger Nicolaj Bertel Riber, spidskandidat for Socialdemokratiet.

 

 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER