»OK-fonden driver næsten 40 plejehjem, hvis de kom til Dragør og overtog styringen af plejehjemmet, så ville vi stadig sidde i bestyrelsen. Vi er ikke store nok til at drive et plejehjem,« siger Kenneth Gøtterup, spidskandidat for Konservative og opfordrer i samme nu Flemming Blønd fra Sydamagerlisten – der arbejder for en sammenlægning med Tårnby – om at lukke ørene.
Han peger på, at plejehjem nærmest er langtidsafdelinger for meget syge ældre.
»Vi skal sikre, hvad der er bedst for beboerne, ikke hvad der er bedst for Dragør Kommune« siger Kenneth Gøtterup.
»Hver gang vi politikere omtaler Enggården er det et skridt tilbage. Jeg er ked af, at det har fyldt så meget i valgkampen, for jeg tror, det har ødelagt momentum,« siger Nicolaj Bertel Riber, spidskandidat for Socialdemokratiet.
»Jeg tror, at alle politikere, røde som blå skal sætte sig ned sammen og tale om, hvad vi kan gøre,« siger Nicolaj Bertel Riber, spidskandidat for Socialdemokratiet.