Spidskandidatdebat – Dragør Direkte

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid

»Vi havde forslag om en enkelt indsejling, men det blev forkastet, fordi vi skulle lave kystsikring. Men det skal sammentænkes i den kystsikring, vi skal have,« siger Lisbeth Dam Larsen, spidskandidat for Moderaterne.

»Det er pudsigt, at der kom et skrift lige før valget for fire-fem år siden om at man skulle i gang med havnen, og der er ikke sket noget. Vi i de Radikale vil gerne have husbåde, men vi er helst ikke for ejendomsret på havnen,« siger Else Lykke Madsen, spidskandidat for Radikale Venstre.

»Vi går ikke ind for salg af grunde på havnen, det er vores vigtigste aktiv. Og vi skal have en linjeføring for kystsikring, før vi kan komme i gang,« siger Peter Læssøe, spidskandidat for Liste T.

»Der skal ikke boliger i eller på Dragør Havn. Havnen er vore allesammens. Vi vil gerne se en dejlig havn, men det skal være i respekt for den havn, vi har, med det lidt skæve og lidt skrå, men den skal klimasikres,« siger Nicolaj Bertel Riber, spidskandidat for Socialdemokratiet.

»Lodseriet er privatejet, og det sagde socialdemokraterne ja til i sin tid,« siger Morten Dreyer, spidskandidat for Dansk Folkeparti.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER