Spidskandidatdebat – Dragør Direkte

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid

Camilla, en Dragør-borger spørger: Specialklasserækken er taget hjem. Men hvad med kvaliteten. Hvordan sikrer I, at de specialklasserækker, der nu skal oprettes, har den kvalitet, som de tilbud, der har eksisteret og fungeret i mange år?

»Vi kommer aldrig til at skulle håndtere alle diagnoser. Det skal vi ikke. Det hele starter ved barnet,« siger Henrik Kjærsvold-Niclasen, spidskandidat for Venstre.

»Der er almenskolen, specialklasserække og behandlingsklasse. De børn, vi har hjemtaget, er til specialklasserække. Det er nogen, der ikke længere har et behov for en behandlingsskole. Vi kan sagtens rekruttere lærere og pædagoger til det her. Og fordelen er, at man bliver interegreret i lokalsamfundet,« siger Kenneth Gøtterup (C).

»Selvfølgelig skal man gøre alt for at rekruttere det rigtige faglige personale, men vi skal også følge op på. Dem, vi kan håndtere, skal vi håndtere og rumme. Men det kræver, vi hele tiden har de rigtige kompetencer inhouse og fortsætter med efteruddannelse. Men som Henrik siger, er det ikke alle børn, der kan tages hjem. Dem, der har behovet, skal jo fortsætte på behandlingsskoler uden for kommune,« siger Nicolaj Bertel Riber (A)

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER