Endnu flere svar om kystsikring:
»Vi synes, det er vigtigt, staten er involveret i det her. Gerne med statsfinansierede lån. Vi ønsker en solidarisk løsning. Vi kan godt håndtere regningen selv, men det kræver, at vi gør op med nytteprincippet,« siger Henrik Kjærsvold-Niclasen, spidskandidat for Venstre.
Vi går ind for den ydre kystsikring, så vi er sikret, den varer. I øvang kan de ikke vente til 35 eller 40, før Vi er for en ydre løsning, fordi det er den, der holder på lang sigt. Det er rigtig vigtigt, vi får lov til at afdrage over mange år. Og at vi er med i statens projekt, så vi kan bruge deres rådgivere,« siger Lisbeth Dam Larsen fra Moderaterne.
»Vi er med på en ydre løsning. Og tro på, at vi selv kan klare det her selv, siger meget om den selvforståelse, vi har herude. Men i forhold til finansiering skal vi sparke døren ind. Vi betaler utrolig meget til den kommunale udligningsordning. Den er kørt helt af sporet. Vi er selv blevet nødlidende. Det må indgå i regnestykket,« siger Flemming Blønd, Sydamagerlisten.