14-årige Jonas Wiese Kofoed-Nielsen fra Søvang kunne i weekenden tage hjem med to bronzemedaljer fra de danske ungdomsmesterskaber i atletik (DMU) for 14–15-årige.
Jonas, der til daglig træner i Amager Atletik Club (Amager AC), sprang 1,67 meter i højdespring og 5,92 meter i længdespring – begge resultater rakte til en tredjeplads. Det er første gang, han vinder medaljer ved et dansk mesterskab.
Jonas er født i juni 2011 og dermed blandt de yngste i sin aldersgruppe. Han har trænet atletik i otte år og træner tre gange om ugen i Amager AC.
Stævnet blev afholdt på klubbens egne baner i Tårnby, hvor Amager AC stod for afviklingen af mesterskaberne.