Ann Harnek er glad og ydmyg stemmesluger

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Ann Harnek er glad og ydmyg stemmesluger

402 personlige stemmer fik Ann Harnek fra Liste T. Dermed var hun den største stemmesluger ud over borgmesteren. Et resultat, der gør hende både stolt og ydmyg.

»Jeg er simpelthen bare så glad og taknemlig over for alle de stemmer, jeg har fået. Jeg må jo have formået at gøre noget godt,« siger Ann Harnek.

Udover at være medlem af kommunalbestyrelsen er hun til daglig lærer på Nordstrandskolen. Det har betydet mange søde tegninger i de sidste par dage. Og mange elever har sagt, at de ville få deres forældre til at stemme på hende, fordi de ved, hun vil det bedste for børnene.

»Der var dog også nogle, der var bekymrede for, at jeg ville få så mange stemmer, at jeg blev borgmester. De ville ikke miste mig som lærer,« forklarer Ann Harnek smilende.

Lærergerningen er dog fortsat lige vigtig for hende. Ligesom hendes rolle som mor er. Hun tror, det er hendes erfaringer herfra, hun kan bruge til at gøre en forskel for børn og unge. Derfor håber hun igen på en plads i Børne-, Fritids- og Kulturudvalget.

»Her føler jeg, vi på tværs af partier lytter til og respekterer hinanden. Vi kan være uenige om mange ting, men vi vil alle det bedste for børnene og skolerne,« siger hun.

 

 

Ann Harnek blev valgt ind i kommunalbestyrelsen ved valget i 2017, og nu er hun lige blevet valgt for en tredje periode med et flot personligt stemmetal. Arkivfoto: Kirsten Marie Juel Jensen

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER