Annette Nyvang blev valgt ind i 2013 for Liste T og blev både genvalgt i 2017 og 2021, men altså ikke i 2025. Og også Annette Nyvang er bekymret over, at andelen af kvinder i kommunalbestyrelsen er halveret fra seks til tre mandater.
»Jeg synes, det er utrolig ærgerligt. Jeg oplevede i min første periode i kommunalbestyrelsen, at vi også kun var to-tre kvinder. Og jeg oplevede, at samarbejdet og stemningen omkring kommunalbestyrelsen blev bedre, da vi blev flere kvinder. Kvinder bidrager med et andet perspektiv, og at man kommer hele vejen rundt,« siger Annette Nyvang.
Liste T havde selv opstillet kvinder på 8 ud af 13 pladser på listen til dette valg.
»Partierne har jo en vigtig rolle i at få opstillet nogle kvinder. Når konservative rydder bordet, som de har gjort, så ville der jo også være kommet flere kvinder ind, hvis de havde haft flere på listen,« siger Annette Nyvang.
Hun krydser fingre for, at den levende debat fortsætter, selv om der nu ikke kun er et overtal af mænd – men også et stort overtal med én partifarve.
»Jeg håber, Konservative er bevidste om fortsat at lytte til gode input fra andre, så de ikke bliver fartblinde,« lyder det fra Annette Nyvang.