»Stemningen er okay fin, synes jeg. Den er okay fin, synes jeg. Vi har faktisk fået et okay valg. Vi er kun 30 stemmer fra, jeg også kom ind. Det er superærgerligt og en masse matematik. Men vi er glade for, at vi har opbakningen fra så mange borgere i Dragør,« siger Annette Nyvang fra Liste T.
Hun fik 210 personlige stemmer, hvilket er en del flere end mange af dem, der kommer til at sidde i kommunalbestyrelsen har fået. Men fordi Liste T kun samlede stemmer nok til to mandater, var det altså ikke nok til, at hun kom ind.
Derfor må hun sige farvel til kommunalbestyrelsen efter at have siddet der i de sidste tre perioder.
»Jeg er sådan set også tilfreds med mit eget personlige valg. Jeg har faktisk fået en stemme mere end sidst,« griner hun.
Hun har endnu ikke afklaret, om hun vil stille op til kommunalvalget ved næste valg.
»Jeg har gået og sagt til folk, hvis jeg ikke bliver valgt ind, så starter jeg med at strikke en trøje, og så tager vi den derfra,« fortæller Annette Nyvang.
Og det er det, hun gør. Men hun vil blive ved med at blande sig i den politiske debat. Hun glemmer ikke udfordringerne i Dragør med blandt andet lufthavn og PFAS, bedyrer hun.
