Antallet af kvinder i kommunalbestyrelsen halveres

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Antallet af kvinder i kommunalbestyrelsen halveres

80 personlige stemmer til Lisbeth Dam Larsen rakte ikke til et mandat i kommunalbestyrelsen for Moderaterne. Derfor er hun en af de tre kvinder, der foreløbigt siger farvel til det politiske arbejde i byrådssalen efter nytår. De to andre er som bekendt Annette Nyvang (T) og Helle Barth (V).

Lisbeth Dam Larsen synes, det er uheldigt, at antallet af kvinder dermed halveres i kommunalbestyrelsen. Tilbage er Mia Tang (C), Trine Søe (C) og Ann Harnek (T).

»For otte år siden havde vi en kampagne for at få flere kvinder valgt ind, hvor vi gik fra to til seks kvinder. Men vi har ikke været opmærksom på kønsfordelingen siden. Men det er da lidt af et problem,« siger Lisbeth Dam Larsen.

Hun har ikke umiddelbart et bud på, hvordan det skal løses.

»Jeg håber bare ekstremt meget, at vi stadig har opmærksomhed på vores børn – ikke mindst børn med særlige behov. Men det ved jeg for eksempel, Henrik (Kjærsvold-Niclasen (V), red.) har. Det håber jeg kraftigt, han følger op på. Det behøver man ikke være kvinde for,« lyder det fra Lisbeth Dam Larsen.

 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER