Danmarksdemokraterne har forladt rådhuset

F
Af Freja Bundvad
| | 0 min læsetid
Danmarksdemokraterne har forladt rådhuset

Spidskandidat for Danmarksdemokraterne i Dragør, Frank Green Strathe, forlod rådhuset og dermed valgcaféen omkring klokken 23.30. Partiet endte med kun 63 stemmer i Dragør, hvilket gør, at de er meget langt fra at få et mandat.

»Vi havde ikke forventet at komme ind. Men vi har vist flaget herude, og det er det vigtigste,« siger Frank Green Strathe.

På trods af det beskedne resultat holder han modet oppe:

»Jeg fortsætter som formand for Danmarksdemokraterne i både Dragør og Tårnby, og vi stiller bestemt også op næste gang. Forhåbentlig med lidt flere kandidater til den tid.«

Danmarksdemokraterne var i valgforbund med Dansk Folkeparti og Det Konservative Folkeparti. Frank Green Strathe udtrykker tilfredshed med det konservative valgresultat:

»Men vi er glade for, at Kenneth har fået så godt et valg.«



Foto: Freja Bundvad

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER