Den radikale spidskandidat Else Lykke Madsen er ikke ukendt med valgdagens spænding. Valget i år er hendes sjette på stemmesedlen i Dragør Kommune – selv om det er første gang siden 2005, at hun er spidskandidat.
Dagen bruger hun i lighed med flere andre kandidater som valgtilforordnet i Hollænderhallen. For demokratiets skyld – men også med en personlig sidegevinst.
»Det er med til at dæmpe nervøsitete. Jeg kender rigtig mange af dem, der kommer herned. Det er med til at dæmpe nervøsiteten – det ville være værre, hvis jeg sad derhjemme og ventede på resultatet«, siger hun.
De Radikale har ikke siddet i kommunalbestyrelsen i i Dragør i dette årtusind. Men Else Lykke Madsen tror, at det lykkes denne gang.
»Hvis det sker, har jeg sat champagne på køl derhjemme.«
