Else Lykke Madsen, Radikale Venstre: »Det er en tom fornemmelse«

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
Else Lykke Madsen, Radikale Venstre: »Det er en tom fornemmelse«

»Lige nu har jeg det dårligt. Vi er gået tilbage i Dragør, mens vi er gået frem andre steder,« siger Else Lykke Madsen, der som spidskandidat for Radikale Venstre i Dragør har stået i spidsen for et parti, der ikke fik en plads i kommunalbestyrelsen – og endog fik et dårligere valg end i 2021.

»Det er en tom fornemmelse. Jeg er ked af det over for alle dem, der har stemt på os. Men jeg synes, at jeg har været saglig og faglig i valgkampen.«

Hun betegner sig selv som »radikal classic«, og tror, at det måske er en af årsagerne til, at partiet ikke har haft så stor medgang i Dragør Kommune.

At hun overhovedet tog tjansen som spidskandidat for Radikale Venstre ved dette valg skyldes, at ingen andre var parate til det.

»Det var af nød, men i stedet for at smide håndklædet i ringen gav jeg den hele armen,« siger hun og retter skytset mod det faktum, at Konservativt Folkeparti med Kenneth Gøtterup i spidsen får flertal i byrådet alene.

»Det er ikke sundt for demokratiet. I valgkampen har jeg peget på mange huller i osten, og jeg forudser, at der intet sker i de næste fire år.«



Foto: Tim Panduro

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER