»Tak til de 80 kandidater, der har stillet op i Dragør. I har kæmpet for demokratiet. Og tak for saglig debat på vælgermøderne, og når vi har mødtes på gader og stræder,« lød det fra Kenneth Gøtterup kort efter midnat.
Med otte mandater til Konservative står han til at fortsætte som borgmester. Men nu har han indkaldt alle partiernes forhandlingsudvalg til samtaler. Han forventer, de skal løbe hen over natten, og at en konstitueringsaftale vil være på plads i løbet af få dage.
»Jeg er superglad og stolt på Konservatives vegne. Men jeg står også med en kæmpe ydmyghed. Selv om vi har absolut flertal, har Dragør brug for et bredt samarbejde og brede forlig. Der er ikke nogen, der kan gøre tingene alene,« siger Kenneth Gøtterup.
Om et kvarter går forhandlingerne således i gang, og så vil de næste timer vise, hvor bred konstitueringsaftalen bliver.
