Dragørs nuværende og kommende borgmester Kenneth Gøtterup har netop skrevet en længere opdatering på Facebook, hvor han takker for opbakningen og orienterer om tingenes tilstand:
»Nu trækker vi i arbejdstøjet i dag og tager drøftelserne om, hvad vi kan blive enige om og hvor knasterne ligger. Og så er jeg sikker på, at alle vil gøre alt de kan for at finde fælles løsninger på knasterne,« lyder det.
Konservative, Venstre, Socialdemokratiet og SF har sat sig sammen for at forhandle. Her minder borgmesteren lige om styrkeforholdene i den konstituering:
»Det er jo både de blå og de røde partier der sætter sig sammen. På nogle områder vil vi være meget enige om en retning og på andre vil vi jo også ligge ret langt fra hinanden, qua vores forskellige perspektiver på, hvordan samfundet bør udvikle sig. De fire partier afspejler sig i 10 blå mandater og 3 røde mandater.«