Hvad er der på spil for De Konservative?

R
Af Rasmus Mark Pedersen
| | 0 min læsetid
Hvad er der på spil for De Konservative?

Absolut flertal. Smag på begrebet.

Det er det absolutte drømmescenarie for Det Konservative Folkeparti, som har kunnet dufte de fire år mere på borgmesterkontoret, efter den eneste meningsmåling, der er lavet i Dragør, viste, at det ikke var langt fra at kunne falde sådan ud.

Men der er også langt fra drømme til virkelighed.

Målingen blev lavet inden valgkampen eksploderede med et konservativt soloudspil om at omdanne Enggården til en selvejende institution og købe driften af plejehjemmet udefra, hvorefter tre ledere sagde op, uden genopretningsplanen var i nærheden af at være i mål.

Har det gavnet borgmester Kenneth Gøtterup at vise handlekraft? Eller var det et politisk selvmål, da der kom tre opsigelser i kølvandet? Svaret kommer i aften.

De nuværende 6 mandater blev også skabt ovenpå en stor lokal nedtur til Venstre, og en konservativ Pape-power i fuldt flor. Så er jeg med på, at valgforskere ofte taler om en borgmestereffekt, når det går godt.

Men det er spørgsmålet: Vurderer Dragør-borgerne, at det går godt, så er der også fremgang til konservative og fire år mere for bordenden.

Hvis ikke, så er ballet åbnet, og Kenneth Gøtterup for en rigtig lang nat på rådhuset.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER