For fire år siden var Venstre landspolitisk allerede i frit fald. Men det er kun blevet værre siden.
Omvendt så har den lokale lussing, som partiet fik sidst, ovenpå et kuldsejlet rostadion og en borgmester, der gik i utide, lagt sig.
I stedet er der ro på bagsmækken og der bliver præsenteret knivskarpe prioriteter fra den nye spidskandidat Henrik Kjærsvold-Niclasen.
Derfor er det naturligt, hvis partiet går og håber på fremgang igen, og dermed også en mulighed for måske selv at ende med borgmesterkæden.
For selvom partiet de sidste fire år har været loyale samarbejdspartnere med De Konservative og Socialdemokratiet, så er spørgsmålet, hvor langt man vil strække sig for at nå magten.
Det kræver selvfølgelig, at De Konservative ikke får et kongevalg, men leg med tanken: Flere partier end sidst kommer ind, Liste T er ikke faldet totalt sammen og det politiske centrum venstre står klar med borgmesterkæden i et kosteskab til Venstre.
Takker man så ja tak? Og på hvilke betingelser?