Sydamagerlisten er en interessant spiller i kabalen om mandaterne. For sidste gang fik de lige nok stemmer til at sikre sig et mandat i egen ret.
Det kan de gøre igen, og hvis der virkelig er tur i den, så kan de endda drømme om at snuppe to mandater. Det kræver en fordobling af stemmetallet fra for fire år siden, hvilket ikke er nogen nem øvelse.
Omvendt kan de også falde med 100 stemmer, og så skal de pludselig være heldige at komme ind.
Fordi de ikke er i valgforbund med nogen, så lurer de andre partier på, om der kunne opstå noget stemmespild her, så prisen for et mandat for de andre bliver lavere.
Spørgsmålet er også, hvordan den anderledes politiske profil med, at ville nedlægge Dragør Kommune men samtidig markere sig på miljøsager, virker på byens vælgerskare.
For Flemming Blønd bliver aftenen en virkelig neglebider.