Kenneth Gøtterup er i gang med 15 minutter til hvert parti

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Kenneth Gøtterup er i gang med 15 minutter til hvert parti

Borgmester Kenneth Gøtterup har netop holdt et indledende møde med alle forhandlingsudvalg for partierne, hvor han har gentaget, at han går efter en bred aftale.

Derefter taler han et kvarter med hvert parti for at finde ud af, hvor de står, og hvad de kan blive enige om.

Dragør Nyt talte netop med Henrik Kjærsvold-Niclasen og Erik Skovgaard Nielsen, Venstres forhandlingsudvalg. De står og venter på at komme til. Lige nu er Liste T inde.

»Nu har vi jo siddet i en konstituering i 17 år. Og vi har da også fået indtrykket af, at Kenneth Gøtterup går efter en bred aftale. Det er jo klart, at når Konservative sidder med otte mandater, behøver de jo ikke at give så meget, men nu får vi se,« siger Erik Skovgaard Nielsen.

Henrik Kjærsvold-Niclasen lægger ikke skjul på, at han er skuffet over, at Venstre er gået tilbage. Men han er samtidig glad for, at Venstre – på grund af valgforbundet – alligevel beholder sine to mandater.

»Nu er det bare op på hesten,« lyder det fra spidskandidaten, der også krydser fingre for en god, bred aftale, som alle partier kan se sig i.

Både han og Erik Skovgaard Nielsen regner dog ikke med, at en endelig konstitueringsaftale ligger klar i nat.

 

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER