Over 30 procent har stemt – markant færre end sidst

R
Af Rasmus Mark Pedersen
| | 0 min læsetid
Over 30 procent har stemt – markant færre end sidst

I er bevæger jer stille og roligt mod stemmeurnerne, men ikke lige så hurtigt som sidst.

Klokken 12.06 havde 25,3 procent af alle stemmeberettigede stemt. Og her klokken 13.08 havde tallet sneget sig op på 30,7 procent.

Vores reporter i marken, Tim Panduro, har også haft kontakt til den valgtilforordnede på Dragør Skole, Trine Søe, for at høre om forskellen til sidste kommunalvalg.

Her kan vi konstatere, at er der er flere af de stemmeberettigede på Dragør Skole, der har været forbi, end det er tilfældet for den, der stemmer på Hollænderhallen.

I alt er der blevet afgivet stemmer for 31,5 procent af de stemmeberettigede. Trine Søe oplyser, at det tal også har alle brevstemmerne med.

Hun har også tallene uden brevstemmer både for i år og for fire år siden klokken 13:

I år er stemmetallet 24,5 procent uden brevstemmer. I 2021 var det 28,1 uden brevstemmer.

Dermed ligger stemmeprocenten altså 3,6 procentpoint lavere.

Normalt bliver der travlt igen, når folk får fri fra arbejde, ligesom der nok skal være nogen, der udnytter at stemmestederne har åbent helt til klokken 20.00.

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER