SF står til et mandat i Dragør – og er klar til forhandlinger

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
SF står til et mandat i Dragør – og er klar til forhandlinger

»Vi har hele tiden troet på det. Troet på, at det ville betale sig at holde fast i vores integritet,« lyder det fra Leif Nielsen, SFs spidskandidat ved kommunalvalget i Dragør.

Reaktionen kommer, efter at partiet har fået 4,8 procent af stemmerne og står til at få et mandat.

»Jeg tror, vælgerne har villet stemme gammeldags ordentlighed ind i kommunalbestyrelsen,« lyder det fra Thomas Hindborg.

Han var SFs spidskandidat, men blev syg i foråret og overlod i stedet stafetten til Leif Nielsen. Efter han blev rask, har han dog kastet sig ind i valgkampen igen. Og har er glad og stolt over resultatet, som han især tilskriver Leif Nielsen, Philip Bergenhammer Østergaard, der stiller op til regionsvalget og de mange frivillige, som har hjulpet til under valgkampen.

»Nu er vi inde, og så slipper vi ikke igen,« siger Thomas Hindborg, der er nummer to på SFs liste ved kommunalvalget.

Nu vil SF kæmpe for mærkesagerne – blandt andet overholdelse af minimumsnormeringerne og tovoksen-ordning i 0.-3. klasse.

SF er også klar til at forhandle konstitutering, hvis Kenneth Gøtterup (C) inviterer. De har en grænse for, hvad de vil gå med til, men de vil ikke starte med nej-hatten på.

 



Leif Nielsen, Thomas Hindborg og Phillip Bergenhammer Østergaard fra SF er superglade for resultatet ved kommunalvalget i Dragør. Foto: Kirsten Marie Juel Jensen

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER