»Vi er parat til at tage ansvar og se, hvilken indflydelse vi kan få. Men selvfølgelig ikke for enhver pris«

T
Af Tim Panduro
| | 0 min læsetid
»Vi er parat til at tage ansvar og se, hvilken indflydelse vi kan få. Men selvfølgelig ikke for enhver pris«

»Alle partier vil jo gerne gå frem,« siger Nicolaj Bertel Riber fra Socialdemokratiet efter tirsdagens kommunalvalg, hvor partiet går et mandat tilbage til to og samtidig ser ind i en valgperiode, hvor de konservative har fuldt flertal i kommunalbestyrelsen.

»Men vi er parat til at tage ansvar og se, hvilken indflydelse vi kan få. Men selvfølgelig ikke for enhver pris,« siger han og kommer med et bud på årsagen til tilbagegangen.

»I Dragør handler det om, at SF har fået et godt valg, og så er der en landstendens, hvor Socialdemokratiet er gået tilbage, men vi er ikke gået helt så meget tilbage som i de andre hovedstadskommuner,« siger han.

»Vore kandidater og frivillige har arbejdet i døgndrift, og mere end 1000 mennesker har stemt på os i Dragør. Det vil jeg selvfølgelig gøre alt for at omsætte til mest mulig socialdemokratisk politik i Dragør.«



Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER