Politik

Lokalpolitik og kommunalbestyrelsen

Noter

Flere artikler

Sundhedsplejersker: Det her går ud over børnene

»I er steget for meget i løn, og derfor skærer vi i serviceniveauet.« Den melding har de fire sundhedsplejersker ansat i Dragør Kommune fået fra forvaltningen. Helt konkret skæres der 13 timer om ugen i deres arbejde. Medarbejderne forstår ikke, hvordan man kan misse finansiering af aftalte lønstigninger. Og de frygter, at konsekvensen bliver et langt dårligere tilbud til Dragørs børn og unge.

Af Kirsten Marie Juel Mouritsen · onsdag d. 5. november 2025 kl. 06.11
FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER