Strandparken: Vi går konstruktivt til samarbejdet

K
Af Kirsten Marie Juel Mouritsen
| | 0 min læsetid
Strandparken: Vi går konstruktivt til samarbejdet
Søren Keldorff har været formand for Boligselskabet Strandparken i 12 år. Foto: Rasmus Mark Pedersen.

»Det er ikke nogen hemmelighed, at vi håber, det kan komme til at indgå i den politiske debat og i en konstitueringsproces.«

Sådan lød det fra Søren Keldorff, formand for det almene boligselskab Strandparken, da denne kort før kommunalvalget fremlagde planer om at etablere et seniorbofællesskab på Rødtjørnen med 32–36 almene seniorboliger.

Og det er lige præcis det, der er sket. I den nye konstitueringsaftale mellem De Konservative, Venstre og Socialdemokratiet står der:

»På boligområdet indleder vi dialog med Strandparken om et partnerskab ved Rødtjørnen, som kan sikre en balanceret udvikling med både almene boliger og ejerboliger. Dialogen, der skal føre til endelig politisk godkendelse, tages med udgangspunkt i det af Strandparken fremsendte projektforslag.«

Håber på hurtig proces

Derfor er formanden naturligvis glad.

»Strandparken er meget tilfreds med, at vores forslag til seniorbofælleskab på Rødtjørnen er kommet med i konstitueringsaftalen. Vi ser frem til at komme i dialog med kommunen så hurtigt som muligt for at få opført de nye boliger så hurtigt som muligt,« lyder det fra Søren Keldorff.

Ejerboliger kan komme i spil

En uafklaret knast i planen er, at Strandparken ikke ejer hele det areal, de gerne vil bygge på. En mindre del af boligerne er planlagt til at ligge på kommunens areal på Rødtjørnen, hvor der lige nu ligger flygtningeboliger.

Det er med denne tanke i baghovedet, at Søren Keldorff lover at være konstruktiv i dialogen med kommunen, selvom politikerne har skitseret, at man ønsker en blanding af almene boliger og ejerboliger i projektet.

»Strandparkens førsteprioritet er at få almene boliger på området, men vi kan også læse resultatet af kommunalvalget og aftalens ønske om, at der skal være både almene og private boliger på området. Det må jo også konstateres, at en del af området er ejet af kommunen. Vi vil derfor gå konstruktivt ind i drøftelser om både almene og private boliger på området med ønsket om at få så mange almene boliger som muligt,« forklarer Søren Keldorff.

Læs flere artikler om konstitueringsaftalen:

Flere nyheder

FØLG OS PÅ SOCIALE MEDIER