Lang dag for valgformændene
Jan Madsen (C) er valgformand på valgstedet ved Hollænderhallen.
159 artikeler
Jan Madsen (C) er valgformand på valgstedet ved Hollænderhallen.
Dragørs borgmester Kenneth Gøtterup (C) har som en af de første sat sit kryds lidt over 8 på Dragør Skole.
Hvert valgsted har en formand, og det var Jan Madsen (C), der ringede valget i gang i Hollænderhallen, mens Trine Søe (C) havde jobbet på Dragør Skole.
Så er der ringet på klokken på begge valgsteder.
Valgstederne i Dragør gør klar til at slå dørene op.
TV2 kigger også fordi Dragør Nyts spidskandidatdebat og sender live.
»Hvad vil I gøre ved havnen,« spørger en tilhører, der har benyttet havnen i 50 år.
»Vi havde forslag om en enkelt indsejling, men det blev forkastet, fordi vi skulle lave kystsikring.
Enggården »Borgerne er det vigtigste, men vi er også kommet med en accellerationspakke,« siger Henrik Kjærsvold-Niclasen, spidskandidat for Venstre med henvisning til et nyligt forslag om flere penge fra Venstres lokale byrådsgruppe.
Plejecenteret Enggården kommer i spil hos de næste to spørgere.
»OK-fonden driver næsten 40 plejehjem, hvis de kom til Dragør og overtog styringen af plejehjemmet, så ville vi stadig sidde i bestyrelsen.
Hvad med havnen? »Der er ikke sket noget i 25 år, når man går rundt dernede kan man se, hvor meget, der mangler.
»Vi har talt om det, og vi har talt meget om det,« siger Else Lykke Madsen, spidskandidat for Radikale Venstre, om Enggården, der opfordrer til et lokalplejehjem med en lokal bestyrelse.
»Der mangler akut 20 millioner kroner på havnen, det er formentlig til de tre broer dernede,« siger Flemming Blønd, spidskandidat for Sydamagerlisten.
»Pårørende og beboere har i otte-ti år talt om, at forholdene bliver ringere og ringere.