Alle har fået lidt, men De Konservative har fået mest
Konstitueringspartierne glæder sig over, at Det Konservative Folkeparti har valgt at lave en bred konstituering.
144 artikeler
Konstitueringspartierne glæder sig over, at Det Konservative Folkeparti har valgt at lave en bred konstituering.
Konstitueringspartierne er blevet enige om følgende tekst, som de alle har skrevet under.
Dragør får både en konservativ borgmester og en konservativ viceborgmester de næste fire år: Kenneth Gøtterup og Martin Wood Pedersen. Posten som anden viceborgmester bliver nedlagt. Derudover kommer tre af […]
Kenneth Gøtterup får opbakning fra 12 af 15 medlemmer i byrådet. SF var med i forhandlingerne til det sidste, men de er ikke med i konstitueringen.
Ann Harnek fra Liste T glæder sig over et flot personligt valg, men sidder også tilbage med en sorg.
Forhandlingerne om, hvem der går med i en konstitueringsaftale sammen med Konservative i Dragør, er stadig i fuld gang ifølge Dragør Nyts oplysninger.
402 personlige stemmer fik Ann Harnek fra Liste T.
Dragørs genvalgte borgmester Kenneth Gøtterup er en populær mand.
Det var tæt på sidste udkald for Poul Henrik Nielsen, da han tirsdag var valgtilforordnet i Hollænderhallen.
Annette Nyvang blev valgt ind i 2013 for Liste T og blev både genvalgt i 2017 og 2021, men altså ikke i 2025.
Med sine 2178 personlige stemmer ligger Kenneth Gøtterup (C) på en 16.
»Stemningen er okay fin, synes jeg.
Omkring klokken to i nat underskrev SF, Socialdemokratiet, Venstre og Konservative en aftale om at indgå i forhandlinger om at opnå en eventuel konstituering.
»Vælgerne har talt, og sådan er det.
Det blev ikke til et mandat for Moderaterne i Dragør.